Σχετικά με τη θεωρία και την πράξη του συγκεκριμένου διδακτικού project
Θεωρούμε ότι κάθε λογοτεχνικό κείμενο και κάθε λογοτεχνικό βιβλίο περιέχει διακειμενικά και περικειμενικά στοιχεία, δηλαδή "συνομιλεί" με άλλα παρόμοια κείμενα. Έτσι, η διακειμενικότητα θεωρείται ως σχέση του δημιουργού με άλλους δημιουργούς.Το βιβλίο του Sepulveda, η ιστορία του γάτου που έμαθε σ΄ένα γλάρο να πετάει, θεωρούμε ότι μιλάει διαλογικά με το Γλάρο Ιωνάθαν του Richard Bach και αποτελεί δημιουργική μετεξέλιξη του ενός λόγου μέσα σ΄ένα νέο συμφραζόμενο και σε καινούργιες συνθήκες. Στοιχεία περικειμένου θεωρούμε ότι αποτελούν ο τίτλος, ο πρόλογος και ενδεχομένως κάποιες κριτικές για το βιβλίο τις οποίες και παραθέτουμε. Έτσι θα λέγαμε ότι το κείμενο του Sepulveda αποτελεί μια "εμπράγματη' συναλλαγή των εξωκειμενικών με τα κειμενικά και διακειμενικά στοιχεία. Συναφείς ιστορίες δίνουν αφορμή για δημιουργική συζήτηση στην τάξη, πέρα από προκαταλήψεις και ενθαρρύνουν τους μαθητές στην ελεύθερη έκφραση των απόψεών τους...
Η παιδαγωγική ομάδα