Oνειροπαγίδα!! Όταν το όνειρο παγιδεύει το παραμύθι και το παραμύθι δημιουργεί το όνειρο και τη λογοτεχνία...Ένα πρόγραμμα δημιουργικής γραφής του 1ου Γυμνασίου Χαλκίδας.
  • Αρχική σελίδα
  • Ποιοι είμαστε
  • Το πρόγραμμα
  • Περιοδική έκδοση Ονειροπαγίδας
  • Επικοινωνία

    Σάββατο 10 Μαρτίου 2012


    Ο μικρός πρίγκιπας πετά ανάμεσα στους μετεωρίτες...




    ΣΤΑΥΡΙΑΝΗ Τ. Α5


    Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ονειροπαγίδας διασκευάζουν Τσέχωφ...

    Άντον Τσέχωφ, Ο Βάνκας

    Τελικά, μετά από μια ολόκληρη εβδομάδα το γράμμα του Βάνκα έφθασε στον παππού του. Εκείνος, μόλις είδε ότι ήταν από τον εγγονό του, το άνοιξε βιαστικά και με μεγάλη αγωνία. Αφού διάβασε το γράμμα, συγκινήθηκε τόσο πολύ που βούρκωσε. Είχε πολλή δουλειά στο σπίτι που βρισκόταν και το αφεντικό του δε θα του επέτρεπε να φύγει. Όμως δεν μπορούσε και να αφήσει τον εγγονό του έτσι χωρίς καμιά ελπίδα. Γρήγορα έπιασε το χαρτί και την πένα και άρχισε να γράφει: "Αγαπημένε μου, εγγονέ. Μην ανησυχείς, δε θα σ΄αφήσω έτσι. Θα έλθω να σε πάρω όσο πιο γρήγορα μπορώ. Ίσως να αργήσω λίγο, αλλά θα έλθω. Στο υπόσχομαι..."

    Μαριάννα Χ. Α5
    Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ονειροπαγίδας διασκευάζουν Τσέχωφ..

    Άντον Τσέχωφ, Ο Βάνκας

    Την επόμενη μέρα ο Βάνκας πήγε νωρίς-νωρίς να στείλει το γράμμα στο χωριό που βρισκόταν ο παππούς του. Όταν το έστειλε ήταν πολύ χαρούμενος και περίμενε με ανυπομονησία το γράμμα του παππού του. Μετά από μια βδομάδα ο Βάνκας έλαβε τελικά το γράμμα. Ο Βάνκας τρελάθηκε τελικά από τη χαρά του!! Πήρε το γράμμα, το άνοιξε και το διάβασε:
     Παιδί μου, εγγονάκι μου, τι τραβάς κακόμοιρό μου; Θα προσπαθήσω να έλθω να σε πάρω, αλλά δεν είναι εύκολο. Οι δρόμοι έχουν κλείσει λόγω της χιονόπτωσης, αλλά σου υπόσχομαι ότι θα έλθω σύντομα αγόρι μου.
     Όταν τελείωσε την ανάγνωση του γράμματος, στεναχωρήθηκε για λίγο αλλά δεν σταμάτησε λεπτό να επλπίζει ότι ο παππούς του θα έλθει να τον πάρει και θα πάνε πίσω στο χωριό. Αργότερα, ο Βάνκας έφθασε στο σπίτι και άρχισε να πετάει υπονοούμενα: " Εγώ θα φύγω και θα σας αφήσω "  και το΄λεγε με τόση χαρά!!! Μετά από ένα μήνα χτύπησε το κουδούνι. Ο Βάνκας άνοιξε την πόρτα και βλέπει τον παππού του. Με μεγάλη χαρά τον αγκάλιασε και του είπε: "Έλα παππού ,ετοιμάζω τις βαλιτσούλες μου και πάω αμέσως στο χωριό".

    Ιωάννα Τ. Α5
    Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ονειροπαγίδας διασκευάζουν Τσέχωφ...

    Άντον Τσέχωφ, ο Βάνκας

    Ο μικρός βιοπαλαιστής έλαβε το γράμμα από τον παππού του, ο οποίος τον δεχόταν πίσω:
     Αγαπημένε μου, Βάνκα, έλαβα το γράμμα σου και θέλω να έλθεις πίσω στο χωριό. Θα έλθω να σε πάρω αύριο στις 8 π.μ.
    Μόλις το διάβασε αυτό το γράμμα, Ο Βάνκας ετοίμασε τα πράγματά του και ανυπομονούσε να έλθει η επόμενη μέρα. Όταν ξύπνησε είδε τον αγαπημένο του παππού να τον κοιτάζει στα μάτια. Αφού ξύπνησε και πλύθηκε, έφυγε με τον παππού του για το χωριό. Αφού έζησαν μερικά χρόνια στο χωριό, ο παππούς του πέθανε και έτσι αναγκάσθηκε να γυρίσει πίσω στη Μόσχα. Έτσι, δεν είχε άλλη ελπίδα να γλιτώσει και θα άφηνε τα κοκκαλάκιά του εκεί από το πολύ ξύλο.
    Πέτρος Σ. Α5
    Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ονειροπαγίδας διασκευάζουν Τσέχωφ...

    Τσέχωφ, ο Βάνκας

    Ο παππούς έλαβε τελικά το γράμμα του Βάνκα που το΄φερε ο ταχυδρόμος. Μέχρι να το λάβει όμως είχαν περάσει δέκα χρόνια, γιατί ο Βάνκας δεν έγραφε διεύθυνση. Όταν πλέον ο παππούς διάβασε το γράμμα, ήταν αργά. Βούρκωσε και άρχισε να κλαίει και τότε κατάλαβε πως αυτός ήταν υπεύθυνος για το δρόμο του Βάνκα και για τη δουλειά το σε ένα τσαγκαράδικο. Όταν ο Βάνκας θέλησε να πάει να τον βρει, ο παππούς ήταν ογδόντα χρονών και είχε πεθάνει.

    Ειρήνη Χ. Α5

    Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ονειροπαγίδας διασκευάζουν Τσέχωφ...

    Άντον Τσέχωφ, ο Βάνκας

    Ο παππούς έλαβε το γράμμα του Βάνκα και αφού το διάβασε ανησύχησε και τρομοκρατήθηκε πολύ για τον εγγονό του. Την επόμενη μέρα θα πήγαινε με το κάρο του να πάρει τον Βάνκα από τη Μόσχα. Μετά από πολλές δυσκολίες, που αντιμετώπισε στο ταξίδι του, έφθασε. Μπαίνοντας στην πόλη είδε το τσαγκαράδικο που δούλευε ο Βάνκας. Ο ίδιος, μόλις είδε το πρόσωπό του, έλαμψε από χαρά και έτρεξε να αγκαλιάσει τον παππού του.

    Σταυριανή T. Α5

Παρασκευή 9 Μαρτίου 2012



Η εκπαιδευτική μας εκδρομή στην Αθήνα. Περάσαμε τόσο ωραία...

Σήμερα Πέμπτη, 8 Μαρτίου ξεκινήσαμε την εκπαιδευτική μας εκδρομή για την Αθήνα. Προορισμός μας αυτή τη φορά το Μουσείο Ελληνικής Λαϊκής Τέχνης στην Πλάκα. Στο Μουσείο μας υποδέχθηκε ο μουσειοπαιδαγωγός και άρχισε τη σχετική ξενάγηση στους χώρους του. Παρατηρήσαμε ενδυμασίες και λαϊκές φορεσιές από όλη την Ελλάδα. Γίναμε μικροί λαογράφοι, περιγράφοντας τα εκθέματα του μουσείου και κατόπιν παρουσιάσαμε τις εργασίες μας. Φτιάξαμε τα δικά μας τάματα, παρατηρώντας τα σχετικά εκθέματα του μουσείου. Γνωρίσαμε τις φιγούρες του θεάτρου σκιών μέσα από τη σχετική περιγραφή και ανακαλέσαμε προσωπικές μας εμπειρίες. Συμμετείχαμε ενεργά στο πρόγραμμα του μουσείου δίνοντας απαντήσεις σε ερωτήματα και διατυπώνοντας τις δικές μας απορίες και ερωτήσεις. Πήραμε το Λαλουσάκι, το περιοδικό του μουσείου και ταξιδέψαμε στις σελίδες του. Περιηγηθήκαμε για λίγο στα πλακόστρωτα στενά γύρω από το μουσείο. Πήραμε το δρόμο της επιστροφής και σταματήσαμε για λίγο, προκειμένου να πάρουμε γρήγορο φαγητό, γιατί ήταν η ώρα του μεσημεριού, πεινούσαμε αφάνταστα και κατόπιν επιστρέψαμε στο σχολείο. Ήταν μια εκδρομή γεμάτη εμπειρίες χωρίς απρόοπτα, που την είχαμε προγραμματίσει από καιρό, οι καιρικές συνθήκες ήταν μαζί μας, αλλά επιπλέον τίποτα και κανείς δε χάλασε τη διάθεσή μας. Πάντα τέτοια, παιδιά, με στιγμές δημιουργίας, ανεμελιάς και αισιοδοξίας!!!





 Το περιοδικό του     Μουσείου Ελληνικής Λαϊκής Τέχνης, Το λαλουσάκι




Oι μαθητές και οι μαθήτριες της Ονειροπαγίδας γίνονται μικροί λαογράφοι, περιγράφοντας ένα έκθεμα του μουσείου...
 
Nυφική ενδυμασία από την Καλαμωτή Χίου
Η φορεσιά παρουσιάζει πολλά κοινά στοιχεία με άλλες φορεσιές. Ενδιαφέρον στοιχείο της αποτελούν οι ζώνες της που ο αριθμός των ζωνών στη γυναικεία φορεσιά αντιστοιχούσε στα προξενιά της κοπέλας.
Γιάννος Χ.Α5

Η δασκαλοσακούλα των Σαρακατσάνων της Θράκης
Είναι μια σάκα με πάρα πολλά και διαφορετικά χρώματα και σχέδια φτιαγμένη από μαλλί που χρησίμευε και σαν σχολική τσάντα. Είχε κάποια χερούλια για να τη βάζουν στον ώμο.
Μαριάννα Χ.Α5

Σκόπελος, νυφική ενδυμασία
Αυτή η νυφική ενδυμασία ονομάζεται φουστάνα. Αποτελείται από τη σάλπα που βρίσκεται στο δεξί μέρος του κεφαλιού και γύρω απ΄αυτήν βρίσκεται η τούλινη μαντίλα.
Εβελίνα Τ.Α5

Λευκάδα, νυφική ενδυμασία
Το νυφικό δεν φοριέται μετά το γάμο. Αυτό περιέχει την τρεμούλα, που τη φορούν πάνω από το κεφάλι καθώς επίσης και το φεσάκι. Φορούν επίσης κοσμήματα, όπως τα σκουλαρίκια.
Μαρία Τ. Α5

Νυφική ενδυμασία από τη Σκιάθο

Η κοπέλα φοράει ένα φούξια μαντίλι στο κεφάλι. Φοράει ένα βελούδινο μωβ γιλέκο με χρυσά κεντήματα και στολίδια. Επίσης, φοράει ένα μεταξωτό μαντίλι για τη μέση με χρώμα σκούρο ροζ. Πάνω του το μαντίλι έχει διακοσμητικά στοιχεία που παριστάνουν λουλούδια. Επίσης, είναι ντυμένη με μια μεγάλη φούστα μοβ που φθάνει μέχρι τον αστράγαλο. Η φούστα δεν έχει κάποιο συγκεκριμένο σχέδιο. Είναι απλά λιτή. Τέλος, τα παπούτσια που φοράει είναι χρυσά με ζωγραφισμένα λουλούδια που έχουν πράσινα, κίτρινα και κόκκινα χρώματα.
Κωνσταντίνα Π., Β5

Ανδρικό ένδυμα (χωρικές ενδυμασίες Άρτας)

Ο άνδρας εδώ είναι πολύ απλά ντυμένος. Αυτή τη στολή τη φορούσαν οι άνδρες της Ηπείρου σε γιορτές αλλά και στην καθημερινή ζωή. Είναι μια απλή φορεσιά που αποτελείται από ένα λευκό και απλό παντελόνι, που ονομαζόταν μπουζάνα. Επίσης, υπάρχει και το ζωνάρι που είναι απλό και μαύρο.
Μαρία Φ. Β6

Κασέλα από την Κύπρο

Είναι ξύλινη με ανάγλυφη διακόσμηση και απεικονίζει εκκλησίες και κυπαρίσσια.
Σταυριανή Τ. Α5
Aπό την ξενάγηση στο μουσείο...








Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ονειροπαγίδας
γίνονται μικροί λαογράφοι,
περιγράφοντας ένα έκθεμα του μουσείου


Διαβάζοντας τη σχετική εργασία...




Δημιουργώντας τα σχετικά τάματα
μετά από παρατήρηση των εκθεμάτων του μουσείου...







                                         Σκηνές από την περιγραφή του θεάτρου σκιών...



Και ο τελευταίος σταθμός της εκδρομής μας.
Το γρήγορο φαγητό...