Πώς οδηγηθήκαμε στη συγγραφή της κειμενικής ιστορίας, με αφορμή το βιβλίο του Luis Sepulveda, H ιστορία του γάτου που έμαθε σ΄ένα γλάρο να πετάει
Aφορμή για τη συγγραφή των παρακάτω ιστοριών υπήρξε το κείμενο, Το μαύρο κύμα, που βρίσκεται στο σχολικό εγχειρίδιο της Α΄ Γυμνασίου και είναι απόσπασμα από το βιβλίο του Luis Sepulveda, Η ιστορία του γάτου που έμαθε σ΄ένα γλάρο να πετάει. Οι μαθητές και οι μαθήτριες ωθήθηκαν στη δημιουργία του φανταστικού τέλους της ιστορίας μετά την επεξεργασία του κειμένου στην τάξη. Όπως έδειξαν και με τη γραφή τους, φαντάστηκαν ρόλους που πολλές φορές και οι μεγάλοι δεν μπορούν να τους πλαισιώσουν. Είναι γεγονός ότι πολλές φορές η τυποποίηση της διδακτικής διαδικασίας υπονομεύει την ποιότητα του μαθήματος και ναρκώνει το ενδιαφέρον των μαθητών. Αν ληφθεί υπόψη ότι οι κατευθυντήριοι άξονες του διδακτικού modus είναι η φύση του προς διδασκαλία αντικειμένου και η ταυτότητα των μαθητών (εμπειρίες, ανάγκες, ενδιαφέρον), τότε η αισθητική της πρόσληψης-αναγνωστική ανταπόκριση δίνει ένα στέρεο έδαφος για την προσέγγιση της λογοτεχνίας στη σχολική τάξη. Οι μαθητές εμπλέκονται με αυτό τον τρόπο σ΄ένα δημιουργικό παιχνίδι με τη λογοτεχνία και λειτουργούν ως αναγνώστες και συγγραφείς. Πάντα, παιδιά, να έχετε φρέσκες ιδέες που να λειτουργούν ως άξονας προβληματισμού για εμάς τους εκπαιδευτικούς και να μας παρέχουν ανατροφοδότηση, ώστε να κάνουμε αυτοκριτική, να γινόμαστε καλύτεροι και να αναστοχαζόμαστε στην όλη εκπαιδευτική διαδικασία.
Η παιδαγωγική ομάδα